2014年8月2日土曜日

韓国・夏⑧IDEC ツアーデイ・IDEC Tour Day DMZ tour

Fifth day of IDEC is tour day. eleven courses are offered. Fourteen of Japan Free School Network deligation joined DMZ(demilitarized zone) tour. We went to DMZ and visited "Border Peace School". Border Peace School is a small boarding school founded in 2013 for making peace makers. After we visited the school, a teacher from the school accompanied us and explained about DMZ. The exsisitence of the front line and DMZ has big meaning in Korean sciety.
IDEC5日目はツアーの日でした。11のコースが用意されていました。フリスクール全国ネットワークから参加したメンバーのうち、14人が38度線DMZ(非武装地帯)のコースに参加しました。非武装地帯に行くだけでなく、2013年に平和を実現する人材排出を目的に設立された「国境平和スクール」という寮制のオルタナティブスクールにもいきました。そこのスタッフが同行してくれてDMZに行きました。この半島に国境と非武装地帯があることの意味はとても大きく、考えないわけにはいかないことを改めて思い知らされました。

0 件のコメント:

コメントを投稿