2015年4月9日木曜日

IDEC2015 Opening/ IDEC2015開会式

IDEC2015 has started today.
This year IDEC is in Nelson, New Zealand. Although Nelson is famous for its nice wether, it was too foggy and many flights dealyed or landed at near by airport yesterday. Today it was foggy in the morning. But when we had opening ceremony, it became sunny. We had a Maori welcoming ceremony at Marae. We made greeting with our noses. In this picture, each participant put the beautifully coloured stone on the dish and shape the spiral.
今日は、ニュージーランドIDECの初日でした。主催者のヴェレーナさんの話では300人が国内外から参加しているのではないかということでした。大会が開かれるネルソンは「晴れのネルソン」というくらい晴れの日が多いそうですが、昨日は濃霧で飛行機が遅れたり、近くの飛行場に着陸せざるを得なかったり、大騒ぎでした。今日も朝早くは霧が出ていたのですが、開会式が始まる頃には晴れました。マオリ式の鼻を重ねる挨拶など伝統的なマラエという建物で行ないました。この写真は、一人ひとりの参加者がきれいに彩られた石を置いてマオリの伝統的な渦文様をつくっていっているところです。

0 件のコメント:

コメントを投稿