2019年7月19日金曜日

APDEC2019オーストラリア大会② 大会の開会

Firstly we had a speech about the aboliginal tradition. Actually we had a "condensed" time. The first lecture is about Summerhill by Henry. We had a session of graduates of Curranbena, interesting lectures and questions and answers session till 21:30. The themes of the lectures are the reformation of public high school to more democratic high school, Korean democratic education and the tragedy of the ferry, and the e
ducation of Australia and Finland. We have teenager members and they said it was very interesting.
大会のはじめに先住民アボリジニの伝統にのっとった歓迎のあいさつがありました。初日から中身の濃い日程でした。最初の講演はサマーヒルスクールのヘンリー・レッドヘッド氏のサマーヒルスクールの100年についてでした。カランベーナスクールの子どもと卒業生によるパネルディスカッションでは小学校までのカランベーナスクールの進路についても多く話されました。メルボルンの人気が無くなった公立高校を子ども中心の活動に変えた実践例もその高校の校長から話され、注目を集めました。録画でフィンランドどオーストラリアで高官を務めた人物のインタビューも上映されました。夜9時半まで密度の濃い時間を過ごしました。

0 件のコメント:

コメントを投稿