2016年11月8日火曜日

世界デモクラシーフォーラム③/The World Forum for Democracy

Formaly the world Forum for Democracy has started today. In the opening session, Prime Minister of Norway and French Minister of Education and science made a speach. Then I had the working lunch with my session members including Ramin who is a founder of School Dynamic in Paris. In the afternoon, Yaacov and the French mathmatician made keynotes. We also have another plenary speaches. Then Strasbourg Orchestra played very impressive music of Richart Schtraus. Though we had a welcome party it's so crowded and  no food. EUDEC people had a meeting then dinner together. I came back to the hotel nearly midnight.
正式に世界デモクラシーフォーラムが開会しました。オープニングではノルウェーの首相、フランスの文科大臣たちがスピーチをしました。昼には食事をとりながら明日一緒のセッションの人たちと打ち合わせをしました。その中の一人はパリのサドベリースクールのスタッフでした。午後の前半はフランスの高名な数学者とヤコブさんの基調講演です。後半はイギリス、スペイン、アフガニスタンから基調報告がありました。引き続きストラスブールオーケストラの演奏がありました。リヒャルトシュトラウスの変容の演奏は気持ちのこもった素晴らしい演奏でした。その後、歓迎の立食パーティーがありましたが、立錐の余地が無いような東京のラッシュアワーの後継の様相を呈していて、食べ物も運ばれてくる途中でトレーの上からとられてテーブルの上に着く前になくなってしまう状況で。ヤコブさんや僕は一口も食べることができない盛況ぶりでした。その後、EUDECの人たちでミーティングをして、外で食事をして帰りました。宿に着いたのは殆ど12時でした。

0 件のコメント:

コメントを投稿